fredag 12. juni 2009

Eksamen :(

Ja, da kan jeg bare si at jeg var en av de heldige 6 stykkene i klassen som kom opp til muntlig eksamen. Kom ikke akkurat som ett sjokk, siden jeg alltid klarer å være den heldige i sånne anledninger. Så jeg er ganske sur siden resten av klassen fikk fri mens jeg er nødt til å skrive det jeg skal si, pugge hele boka og kunne tre forskjellige forsøk. Men heldigvis så kom vi opp i naturfag (som er mitt yndlingsfag), og til tross for min utrolig dårlige flaks tidligere, så er jeg utrolig god til å trekke tema. Så jeg har da endt opp med "befolkningsvekst, økonomisk vekst og miljøkonsekvenser". Ja, jeg vet det høres ut som noe helt forferdelig, og min første tanke var "Befolkning, er ikke det samfunnsfag? Hva faen har det med naturfag å gjøre?", men det viser seg at jeg skal fortelle om drivhuseffekten, konsekvenser, tiltak osv. Noe som betyr at jeg har dødsgod flaks siden jeg pratet om drivhuseffekten når jeg hadde eksamen i tiende, og smarte meg har tatt vare på alt sammen :) Og i tillegg har jeg også hele helga å forberede meg siden eksamen er på tirsdag. Jeg vet at jeg ikke bryr meg når jeg kommer opp (det faktumet at jeg kom opp er deprimerende nok uten å tenke på når det skjer), men det gjelder å holde seg positivt (spesielt når du har lyst å slå ned den idioten av en fyr som trakk deg opp). Så nå er det bare å ta seg sammen, og holde seg lengst mulig unna en TV fram til selve eksamen.

4 kommentarer:

  1. Åå, stakkars deg.. Jeg får vite om halvannen time om jeg kommer opp jeg - og hadde det vært JEG som hadde kommet opp i naturfag, hadde jeg lagt meg ned og grått :p det er det verste faget mitt!

    SvarSlett
  2. du og amalie altså, ville ikke, men kommer oppp, Æ som vil kommer ikke opp.URETT!

    SvarSlett
  3. du får ha masse lykke til hvert fall! :-D

    SvarSlett
  4. Hvorfor i all verden vil du opp? Er du helt gal? Er bare glad det ikke hva samfunnsfag jeg kom opp, jeg hater samfunnsfag (og engelsk, for den saks skyld)!

    SvarSlett